Jak wygląda proces certyfikacji ekologicznej? jakie są aktualne trendy i prognozy dla rynku żywności ekologicznej? W jaki sposób regulowane jest powstawanie produktów BIO? Jak wdrożyć ekologiczną produkcję w firmie? W jaki sposób promować ekoprodukty? Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia „Marketing Produktów Ekologicznych”, które odbędzie się 11 września 2020 w Warszawie.
Trwające ok. 4 godziny szkolenie poprowadzą:
Karol Przybylak – redaktor naczelny Biokuriera – pierwszego periodyku na rynku polskim poświęconemu tematyce ekologicznej. Ceniony ekspert w zakresie budowania procesów komunikacji, promocji i reklamy na rynku produktów ekologicznych. Organizator wielu szkoleń i seminariów poświęconych branży ekologicznej.
Mariusz Florek – niezależny konsultant w zakresie podnoszenia efektywności sprzedaży w przedsiębiorstwach. W ciągu blisko 20-letniej działalności zrealizował kilkadziesiąt projektów doradczych, w tym kilka w branży spożywczej. Współwłaściciel firmy produkującej żywność ekologiczną.
Program szkolenia:
1. Żywność ekologiczna. Prawo, certyfikacja, znakowanie.
- Ekologiczna produkcja rolna
- Przetwarzanie produktów rolnictwa ekologicznego
- Certyfikacja i kontrola produkcji
- Znakowanie produktów ekologicznych (BIO, EKO, znaki graficzne)
- Wymogi prawne regulujące przetwarzanie produktów rolnictwa ekologicznego
2. Eko-rynek w liczbach - Polski i światowy rynek produktów ekologicznych
- Struktura eko-rynku w Polsce
- Badania konsumenckie
- Najważniejsze trendy rynkowe
3. Organizacja procesu sprzedaży produktów ekologicznych
- Produkcja konwencjonalna i ekologiczna – organizacja logistyki w przedsiębiorstwach wytwarzających produkty ekologiczne i konwencjonalne
- Znakowanie produktów ekologicznych
- Podwykonawstwo
- Projektowanie i wprowadzanie na rynek eko-produktów
- Proces ustalania cen sprzedaży
- Budowa kanałów dystrybucji
4. Efektywna komunikacja i marketing produktów ekologicznych
- Wykorzystanie mediów do komunikacji z odbiorcami końcowymi
- Projektowanie treści przekazu reklamowego: dobre przykłady komunikowania walorów użytkowych i jakości produktów.
- Najważniejsze wydarzenia na rynku eko-produktów
- Targi i wydarzenia branżowe